יוצאים עם התלמידים לסיור ברשת חברת החשמל במציאות מדומה

תוכנית נתיב האור ומציאות מדומה

תוכנית נתיב האור ומציאות מדומה

תוכנית “נתיב האור” של חברת החשמל מחנכת ילדים, ובאמצעותם גם את מבוגרים, להתנהגות בטוחה ונכונה בסביבה צורכת חשמל. התוכנית פועלת למעלה מ 14 שנים בבתי ספר עם יותר מ 1500 בתי ספר, ויותר מ 220 רשויות. התוכנית כוללת את תוכנית שגרירי נתיב האור לקבוצה ישובית, פעילויות שונות ומגוונות לחינוך הפורמלי, החינוך המיוחד. במסגרת התוכנית, יוצאים תלמידי בית הספר לסיור בסביבה עירונית ללימוד והכרה של רכיבי רשת חברת החשמל, הכרת מפגעים, צורך בדיווח למוקד 103 או באפליקציה ועוד. במסגרת זו, הוחלט להעשיר את הסביבות והתוכנית הקיימת בטכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה (VR) ובאמצעות חוויה 360 יכולים התלמידים ביחד עם המורה לצאת לסיור משותף בסביבות עירוניות, להכנס לתחנה משנה אזורית או תחנת טרנספורמציה תת קרקעית שאליהם אין אפשרות להכנס רק במציאות מדומה. הטכנולוגיה מאפשר להנגיש את הסיור לאוכלוסיות מגוונות, להתגבר על פערי מזג אויר, או סכנות בטיחות אחרות ובמיוחד להוסיף חוויה חדשנית ומיוחדת לתלמידים.

על מה נלמד?
ערכת המציאות מדומה VRkit

ערכת המציאות מדומה VRkit

הערכה כוללת 8 משקפי מציאות מדומה מתקדמים, כולל מכשירי סמארטפון תואמי VR שעליהם מותקנת החוויה של נתיב האור במציאות מדומה. כמו כן, הערכה כוללת טאבלט אשר ישמש את המורה/מדריך לשליטה בחוויה, ראוטר/נתב שיהפוך את סביבת הלמידה לרשת עצמאית שלא תלויה ברשת בית הספר ואין לה צורך באינטרנט או ב 4G. המדריך יגיע לכיתה עם הערכה, יחבר את הנתב לחשמל, ידליק את הסמארטפונים והטאבלט, יבחר את חוית נתיב האור, יצרף את כל הסמארטפונים לחוויה המשותפת ויחכה לתלמידים שידעו (כנראה) מה לעשות עם המשקפיים בקלות. החוויה מיוחדת, חדשנית ומתאימה לתקופת ההתחדשות הטכנולוגית שהתלמידים כיום מכירים. לחוויה הוספנו גם משחקון שיאפשר לילדים לקחת את חווית הלמידה שלהם לאתגר למציאת הסכנות/מפגעים או את רכיבי רשת חברת החשמל ולצבור נקודות בזמן קצוב. הערכה תואמת את דרישות Expeditions של חברת Google. חברת פרומיקסט בע"מ מפתחת חוויות מציאות מדומה, מייצרת, משווקת ומטמיעהאת הטכנולוגיה במרכזי הדרכה ומוסדות חינוך.

על מה נלמד?
סרטון פרומו לשילוב מציאות מדומה בתוכנית נתיב האור

סרטון פרומו לשילוב מציאות מדומה בתוכנית נתיב האור

צפו בסרטון פרומו שמבהיר בקצרה את השילוב של מציאות מדומה בתוכנית נתיב האור של חברת החשמל. לפרטים נוספים על התוכנית ועל שילוב הטכנולוגיה ניתן לפנות למר. עז עזריאלי שהקים ומנהל את תוכנית נתיב האור בחברת החשמל.

על מה נלמד?