מציאות מדומה בחינוך מיוחד

בתחילת 2021, Spaulding Academy & Family Services ביקשה וקיבלה מענק טכנולוגי מקרן Flutie לרכישת משקפי מציאות מדומה (VR). אנחנו בית ספר קטן ללא מטרות רווח לחינוך מיוחד המשרת תלמידים עם מגוון רחב של יכולות, כולל רבים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי ו/או מוגבלים בניידות, והיה חשוב לנו מאוד מההתחלה להשתמש בטכנולוגיה הזו. כדי לענות על הצרכים של כל התלמידים שלנו.
- מאמר זה מתורגם על ידי גוגל טראסלייט, להלן לינק למאמר המקורי - לחצו כאן


בחרת פתרון VR

כשבחרנו אילו מכשירים לרכוש, היה לנו חשוב שתהיה לנו את היכולת ליצור ולהעלות תוכן מותאם אישית. בית הספר שלנו מתמקד בצרכים הייחודיים של כל תלמיד, ואנו שואפים לענות על צרכים אלו בדרכים יצירתיות, חדשניות ומהנות. במקרה זה, כמו ברוב האחרים, המשמעות הייתה יצירת מבני למידה מותאמים אישית. בחרנו משקפי מציאות מדומה של ClassVR מכיוון שהפלטפורמה שלהם מאפשרת תפעול קל ופשוט, עבודה יעילה בעת יצירת תוכן מותאם אישית - וידאו ב-360 מעלות מהיר וקל להעלאה, והשילובים עם CoSpaces ו-Thinglink מאפשרים לנו לחשוב מעבר לעולם הפיזי בלבד. גם המשקפיים בעצמם ניתנות לטעינה מראש בתכנים הרצויים, כך שאנו יכולים להתאים כל משקף לצרכים של כיתה, לעבוד כבודד או כקבוצה. כדי ליצור את התוכן שלנו, רכשנו מצלמת Insta360 ONE X2 עם מקל סלפי, מעמד לחצובה ותושבת ראש. רכשנו גם את CoSpacesEdu בתחילת הפרויקט על מנת להרחיב את עולם האפשרויות שלנו - אנו ניישם גם את Thinglink !


ניסוי, סיעור מוחות ופתרון בעיות עם מציאות מדומה בחינוך המיוחד

1. צוות היישום שלנו מורכב מצ'רלי סוטר, מומחית הלמידה הדיגיטלית של ספולדינג, וג'ן בנג'מין, מרפאה בעיסוק. לאחר סקירת מחקר קיים ודיון נרחב ביישומים שעדיין לא מנוצלים של טכנולוגיה זו, ולאחר מכן התנסות במכשירים עצמם, הצלחנו לצמצם את היקף השימוש ב-VR למספר תחומים. הרעיונות העיקריים שלנו התרכזו סביב ויסות פיזיולוגי וחושי, ויסות רגשי, בניית מיומנויות, אינטראקציה חברתית ומעברים (מקומות חדשים או חוויות) - כולם נוטים להציב אתגרים משמעותיים עבור התלמידים שלנו.
2.לאחר שזיהינו את אזורי היעד הראשוניים שלנו, חקרנו את אינספור הדרכים להתקרב לכל אחד מהם. האם נוכל להשתמש באנימציה של CoSpaces, או וידאו של 360 מעלות, או שניהם? אם אנחנו משתמשים בוידאו, אילו סוגי קטעים נצטרך, ואיך נצלם אותם? במה שונה מצלמה סטטית ממצלמה נעה (אצל אנשים רבים מצלמה נעה נוטה יותר לגרום למחלת תנועה, אבל עבור חלק מהתלמידים היא מספקת בדיוק את הגירוי שהם צריכים), ואיזו שיטה עובדת הכי טוב באיזה מצב? אילו יכולות יש לנו לקוד סצנות, מצבים ורצפים בתוך CoSpaces? אילו מומחי נושא עלינו למשוך כדי להבטיח שאנו משתמשים באסטרטגיות מושכלות מבחינה פדגוגית, מבוססות ראיות? כל השאלות הללו דרשו פתרון בעיות שיתופי.
3. שלב שלישי היה לזהות תלמידים שיש להם צרכים מיוחדים שניתן לענות עליהם באמצעות טכנולוגיה זו, ולקבוע אילו אסטרטגיות ליצירת תוכן יתאימו בצורה הטובה ביותר למצבם האישי. מה שזה מסתכם הוא להכיר את התלמידים שלנו, ולהכיר את היכולות שלנו ביצירת תוכן - במקרים רבים זה כרוך גם באיסוף מידע מעמיתים שעובדים בצמוד לכל תלמיד. "סיפור היישום" שלנו יראה לך עד כמה אנחנו ספציפיים!תהליך יצירתי זה אינו חייב להיות מוגבל לחינוך מיוחד - הוא נועד לשמש בכל בית ספר שיש לו זמן ומשאבים לעשות זאת והוא נועד לעזור לך להפיק את המרב מהטכנולוגיה. 


אתה יכול לערוך את כל הטקסט הזה ולהחליף אותו בכל מה שיש לך לומר במאמר החדשות / הנושא שלך. אתה יכול גם לשנות את הכותרת הרשומה לעיל ולהוסיף גם מאמרים חדשים. ערוך את המאמרים שלך מהכרטיסייה דפים על ידי לחיצה על כפתור העריכה. זהו מאמר כללי שתוכלו להשתמש בו להוספת תכני מאמרים / נושאים באתר שלכם. אתה יכול לערוך את כל הטקסט הזה ולהחליף אותו בכל מה שיש לך לומר במאמר החדשות / הנושא שלך. אתה יכול גם לשנות את הכותרת הרשומה לעיל ולהוסיף גם מאמרים חדשים. ערוך את המאמרים שלך מהכרטיסייה דפים על ידי לחיצה על כפתור העריכה. זהו מאמר כללי שתוכלו להשתמש בו להוספת תכני מאמרים / נושאים באתר שלכם.

אתה יכול לערוך את כל הטקסט הזה ולהחליף אותו בכל מה שיש לך לומר במאמר החדשות / הנושא שלך. אתה יכול גם לשנות את הכותרת הרשומה לעיל ולהוסיף גם מאמרים חדשים. ערוך את המאמרים שלך מהכרטיסייה דפים על ידי לחיצה על כפתור העריכה.


יישום והערכה של ClassVR

היו לנו הטמעות מוצלחות של ClassVR עם מגוון רחב של תלמידים, שלכולם יש צרכים שונים - התוצאות של מציאות מדומה בחינוך המיוחד עד כה היו מעוררות השראה באמת.


לימוד מקדים לתלמידים שלנו היה קריטי להצלחתנו במהלך היישום הפיזי של המשקפיים, ועבודה זו יכולה ללבוש צורות רבות. בחלק מהמקרים, הצלחנו לתקשר מילולית עם התלמידים כדי לדבר איתם מה הם המכשירים ואיך תהיה החוויה. עם זאת, לתלמידים שלנו עם יכולות מילוליות מוגבלות, תקשרנו בקפידה על ידי עיצוב פיזי של המשקפיים כדי להראות שהם לא יפגעו, על ידי הצגת תחילה לתלמידים את תוכן הווידאו במחשב נייד, על ידי מתן בחירה לאורך כל הדרך באמצעות הנחיות ו/או מכשירי דיבור מסייעים, ועל ידי התחלה עם תוכן גירוי נמוך לפרקי זמן קצרים מאוד. גילינו שכל התלמידים שלנו היו מאוד פתוחים למכשירים לאחר שקיבלו הוראה מוקדמת מתאימה.ההצלחות הברורות ביותר שלנו עד כה התרכזו סביב ויסות פיזיולוגי וחושי, ויסות רגשי והזדמנויות לתלמידים עם מוגבלות בניידות. סיפור היישום שלנו מספק דוגמה לצרכיו התחושתיים של תלמיד המסופקים באמצעות המשקפי מציאות מדומה של ClassVR - התיאוריה של גב' בנג'מין הייתה שאנחנו יכולים "להערים" על המערכת הוסטיבולרית-עינית להרגיש שהיא מקבלת גירוי תנועה נחוץ, והתוצאות היו מאוד חִיוּבִי!מנקודת מבט של ויסות רגשי, התמקדנו במתן חוויות מרגיעות או מועדפות לתלמידים בעלי גירוי יתר או בסביבות מעוררות יתר. אם תלמיד אוהב משאיות, או באגים, או בלונים או כל דבר אחר, נוכל להכניס אותם לחוויה סוחפת הכוללת את התוכן הספציפי הזה. אנו משערים שכאשר מיושם בצורה נכונה ובזמן, זה יכול להפחית את הסבירות של תלמיד להיות מוגבר, או של משבר שיתרחש בכיתה, על ידי מתן חוויות סוחפות נגישות ומותאמת אישית בעת הצורך.לבסוף, עבדנו עם סטודנט עם מוגבלות בניידות - תלמיד זה משתוקק לתנועה ויש לו נטייה למהירות! על מנת לספק לו גישה לפעילויות שבעבר לא היו נגישות לו, ביליתי יום בצילומי תוכן ב-360 מעלות עם ג'ייסון סטרנר, המורה שלנו לחינוך בחוץ. עם הסרט הזה, העלינו את התלמיד הזה על אופני הרים בשבילים שלנו - אותם בני גילו מסוגלים לרכוב עליהם. שמנו אותו על מסלול החבלים שלנו - אותו מסלול שחבריו משתמשים בו. שמנו אותו על מדרונות הסקי ובמקומות רבים אחרים, והמבט על פניו אומר הכל.

 

סיפור יישום

לתלמיד המסוים הזה יש צרכים פיזיולוגיים ותחושתיים שכאשר הם נענים, הם מאפשרים לו להתמקד טוב יותר וללמוד בכיתה. מכיוון שגב' בנימין עובדת בצמוד לתלמיד, ידענו שהפעילות החושית המועדפת עליו היא מתנדנדת. ידענו גם שיש סט נדנדות מסוים בקמפוס שהוא מעדיף.חמושים במידע הזה, רצינו לנסות לספק את הקלט הזה - הקלט הספציפי והמנחם הזה - דרך המשקפי מציאות מדומה ורבודה של ClassVR. כדי להשיג זאת, צילמתי תוכן וידאו של 360 מעלות של עצמי מתנדנד על סט הנדנדות האהוב עליו, כך שנקודת המבט של העונד היא זו של האדם בנדנדה. פירמטתי והעליתי את התוכן לאוזניות, וניסיתי את זה. זה עשה לי מחלת תנועה תוך 30 שניות!אולם מכיוון שהתלמיד שלנו משתוקק לסוג זה של גירוי וסטיבולרי, הוא הגיב בצורה הרבה יותר חיובית. בעת השימוש במכשיר, התלמיד שלנו הביע שוב ושוב רצון להמשיך להתנדנד - גם כאשר הוצגו בפניו אפשרויות מועדפות אחרות. התלמיד מסוגל לחזור בהצלחה רבה יותר לתכנות בכיתה לאחר השימוש, ונצפה שהוא מווסת היטב עם החזרה. גם הוריו נרגשים מהאפשרויות שהדבר עשוי להציג לוויסות חושי נגיש יותר!

על המחברים:

המחבר, צ'רלי סוטר, הוא מומחה ללמידה דיגיטלית ברישיון המדינה שעובד ב-Spulding Academy & Family Services, שם הוא נמצא ב-7 השנים האחרונות. לפני תקופתו בחינוך, שימש כרכז ידע באיגוד הבינלאומי של אנשי פרטיות. הוא מחנך מסור, תומך בשוויון והכלה, חנון טכנולוגי, תומך פרטיות ונגן גיטרה לכל החיים!ג'ן בנג'מין, MS, OTR/L, היא מרפאה בעיסוק כבר למעלה מ-20 שנה, והיא נמצאת ב-Spulding כבר למעלה מ-10 שנים, באמצעות שירותי הטיפול ב-Bothby. ג'ן אוהבת איך תחום ה-OT כל הזמן משתנה ומתרחב! המומחיות של ג'ן היא עבודה עם ילדים שיש להם אתגרים בעיבוד חושי, והיא נרגשת להוסיף מציאות מדומה לארגז הכלים ההולך וגדל של אסטרטגיות לוויסות עצמי.